پس از فرار از چنگ میتسوهیراتو ( آیتم گلدان ) و کاوش در دریا در میان کوسه ها ( آیتم زیردریایی )، زمان استراحت تن تن فرا رسیده است.
سومین مدل از سری فیگورهای icons، تن تن روی صندلی با کتابی در دستانش و میلو که در زیر پایش خوابیده است.
صحنه ای از کتاب تن تن و گوش شکسته شده
داستان با سرقت یک شیء مقدس از موزه آغاز می شود.
خبرنگار جوان به عنوان یک روزنامه نگار با وجدان، یافته های خود را با دقت مستند می کند تا گزارش خود را برای ثبت در «مقالات» آماده کند.
کتاب برای قهرمان ما بسیار مهم است. خواننده متوجه میشود که تن تن کتابخانهای غنی از کتابها دارد. علاوه بر این، وقتی متوجه میشود که از آپارتمانش دزدی شده است، آشفته میشود و اولین چیزی که او را نگران می کند وضعیت کتاب هایش است.
تن تن همچنین از رمان های ماجراجویی لذت می برد. در داستان جواهرات کاستافیوره، او را می بینیم که در جزیره گنج رابرت لوئیس استیونسون غرق شده است.
کتابی که تن تن در گوش شکسته میخواند، نوعی دفتر خاطرات سفر است که توسط یک باستان شناس خیالی نوشته شده. روی جلد کتاب تفاوت هایی بین اولین نسخه در مجله Le Petit Vingtième در سال 1935 و نسخه آلبوم هشت سال بعد وجود دارد.
برای لذت بردن بیشتر از خواندن، تن تن روی یک صندلی راحت مینشیند. رنگ آن نشان می دهد که به سادگی با پارچه یا مخمل پوشانده شده است.
تن تن سلیقه ساده ای دارد، مبلمان و آپارتمان او گواه این موضوع است: آنها منعکس کننده شخصیت صاحب آن هستند. به نظر می رسد جدای از کتاب هایش اهمیت چندانی برای مادیات قائل نیست. همچنین باید بدانیم که در بین ماجراها، خبرنگار شجاع واقعاً این فرصت را ندارد که مدت زیادی در خانه بماند.
برای طراحی صندلی، هرژه اشکال پایه را انتخاب کرده و آنها را از نظر هندسی باهم ترکیب کرده است.
تیم دیزاین ما ( از زبان کمپانی ) برای احترام به طراحی اصلی، آن را بسیار مینیمال و با حداقل جزئیات طراحی کرد.
از نظر بصری، ما اصرار داشتیم که خود تن تن به عنوان یک نماد معرفی شود. بنابراین لازم بود کمی از نقاشی و داستان فاصله بگیریم تا به تن تنی عام که به دوره یا داستان خاصی وابسته نیست برسیم. درواقع به آخرین نسخه کتاب ها و تصویر کلی که از او داریم نزدیکتر باشیم.
این در درجه اول یک تصویر غیر معمول است. تن تن همیشه در حال حرکت است، اما برای یک بار هم که شده، تصمیم می گیرد که استراحت کند، و در بین دو کار گیج کننده کمی نفس بکشد. او و میلو در خانه هستند و حس و حالی آرامش بخش در این صحنه وجود دارد.
پایه گرد است تا شخصیت ها را در یک دایره قرار دهد، مانند یک حریم خصوصی که حس آرامش رو بیشتر منتقل می کند.
همه چیز آرام است، و تنها چیزی که سفر را تداعی می کند، عنوان کتاب است!
وقتی صحنه را از داستان جدا می کنیم و به تنهایی آن را مشاهده می کنیم، این احساس را داریم که تن تن متفکر است و با کتابی که به تازگی بسته است، نشان میدهد که او خودش را در آرزوی سفر بعدی اش می بیند.
اساساً، این احتمالاً چیزی است که ما را تحت تأثیر قرار می دهد: تن تن در آرزوی یک ماجراجویی جدید است، او به ما شباهت دارد و تصویر خودمان را به عنوان یک خواننده به ما یادآوری می کند.
مشاهده مدل در سایت بگوسیب: فیگور تن تن و میلو در خانه
منبع: ترجمه و برداشتی از سایت رسمی تن تن tintin.com