لوگوی بگوسیب
begooseeb logo

راهنمای تشخیص فیگور تن تن اورجینال از فیک

 

تشخیص فیگور اورجینال تن تن از فیک

از اونجایی که دوستای تن تنی زیادی در بگوسیب داریم و خیلی وقت ها در مورد اصالت فیگورهای تن تن موجود در بازار ازمون میپرسید تصمیم گرفتیم یه راهنمای کامل در قالب بلاگ ارائه بدیم تا خرید بهتری رو تجربه کنید.

 

پیشنهاد بگوسیب قبل از شروع مقاله: آشنایی با برند مولینسارت / tintinimaginatio

 

۱- جعبه و سریال نامبر فیگور تن تن

 مورد اولی که همیشه درباره تشخیص مدل های فیک میگفتیم نوع بسته بندی و سریال نامبر بود که با توجه به پیشرفت تکنولوژی این مورد هم به راحتی در دسترس تولید کننده های چینی هست.

مخصوصا درمورد مدل های تن تن که کاملا برچسب رو با نام مولینسارت و حتی کد محصول رو چاپ میکنن که بعضی اونها اصلا توسط کمپانی ارائه نشدن و اگه هم شدن از نظر چهره و کیفیت متفاوت هستن.

درمورد مدل های ۱۲ سانتی و پایه دار، لوگوی تن تن کف پایه چاپ شده و تا الان نمونه فیکی با این ویژگی تولید نشده.

 

۲- ظاهر و کیفیت فیگورهای تن تن

این مورد قطعی ترین پارامتری هستش که میتونه خیال شمارو راحت کنه. مواردی مثل شباهت به عکس مرجع، رنگ آمیزی، زیبایی کاراکتر و دقت در تولید از جمله مهمترین پارامترها هستن.

 

فیگور تن تن اصل

 

۳- مرجع مدل و مطابقت

کد روی محصول یا نام لاتین کالا رو در گوگل سرچ کنید و ببینید آیا در سایت رسمی همچین محصولی وجود داره؟

اگه وجود داره حتما طبق مورد ۲: ظاهر و بسته بندی رو مطابقت بدین و پس از اون طبق مورد ۴ قیمت رو مقایسه کنید.

 

نکته ۱: خیلی از آیتم ها به دلیل توقف تولید یا اتمام موجودی در اروپا ممکنه با سرچ به راحتی پیدا نشن.

نکته ۲: بعضی از آیتم ها ممکنه در طی سال ها بارها تولید بشن و از اونجایی که در تیراژ بالا هستن امکان کمی تفاوت در تونالیته های رنگی وجود داره.

 

تشخیص فیگور تن تن اصل از کپی

 

۴-قیمت فیگورهای تن تن

مثل مورد سوم گزینه قیمت هم میتونه به شما کمک زیادی بکنه. طبق عرف بازار ایران ( شرایط ارز و واردات ) منطقی هستش که این نوع کالاها  ۱/۵ تا ۲ برابر قیمت ارزی باشن و قیمتی کمتر از قیمت ارزی اونها میتونه شک برانگیز باشه.

نکته ۱: قیمت بیش از ۲ برابر روی بعضی از کالاهای کمیاب که لیمیتد ادیشن، توقف تولید یا دارای حجم و وزن بالا هستن طبیعیه و استثنا هستش.

نکته ۲: در مواردی که کالا ارزون تر از قیمت ارزی هست پیشنهاد میکنیم حتما علت رو از فروشنده جویا بشید. تو بعضی از موارد ممکنه کالا اورجینال باشه و به دلایل مختلف با قیمت کمتر ارائه بشه.

 

مینی فیگور تن تن اصل و فیک

 

۵- خرید از فروشگاه معتبر

این مورد بیشتر بر پایه صداقت هستش و در صورتی که اطمینان ۱۰۰ درصد به فروشنده دارید بدون نگرانی میتونید خرید رو انجام بدین.

پیشنهاد: از فروشنده بخواین این تضمین رو به شما بده که کالا اورجینال هست و در غیر این صورت امکان مرجوعی کالا وجود داشته باشه.

 

۶- آیا ماشین های تن تن نمونه فیک دارن؟

خوشبختانه تا امروز ( تیرماه سال ۱۴۰۳ ) هیچ نمونه کپی از ماشین های تن تن تولید نشده و همه مدل ها اورجینال هستن.

ضمن اینکه بگوسیب طبق سیستم و قوانینی که داره این تعهد رو میده که همه محصولات اورجینال و همون برندی باشن که در مشخصات کالا ذکر شده.

 

۷-فیگورهای تولید شده توسط بگوسیب

سال ۱۴۰۰ اولین فیگور بگوسیب رو معرفی کردیم که طی این ۳ سال استقبال خوبی ازشون شد
​و همچنین  به کشورهایی مثل بلژیک، اسپانیا و امارات صادر میشن و مورد توجه کلکسیونرهای خارجی قرار گرفتن.

علی رغم اینکه امکان دریافت لایسنس نیست، این تولیدات صفر تا صد ( از ایده برداری بر اساس کتاب و روند ساخت ) توسط تیم بگوسیب انجام میشن و سعی کردیم بالاترین استانداردهارو رعایت کنیم و مدل هایی منحصر به فرد ارائه بدیم.

درواقع هیچ کپی بی کیفیتی از نمونه خارجی در کار نیست:)

 

سخن پایانی: امیدواریم از این وبلاگ نهایت استفاده رو ببرید و اگه قرار شد کلکسیون فیگورهای تن تن رو کامل کنید یا هدیه بدین، بگوسیب این مسیر رو براتون راحت تر کرده باشه.
 

 

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش