لوگوی بگوسیب
begooseeb logo

۱۰ ایستر اگ ( نکات مخفی ) جالب انیمیشن های دیزنی

رونمایی از بهترین ایستراگ ( نکات پنهان ) در فیلم های دیزنی و پیکسار

این مقاله دومین سفر به دنیای پنهان دیزنی هستش؛ جایی که رازهایی زیرکانه در انتظار بیننده‌ای با چشم تیزبین است. این نکات پنهان که به عنوان ایستر اِگ  شناخته می‌شوند، سال هاست توسط کمپانی های بزرگی مثل دیزنی، به عنوان جایزه ای لذت‌بخش در فیلم‌ها گنجانده میشوند.

پیشنهاد بگوسیب: سری اول ایستر اگ های دیزنی

 

ایستر اگ های دیزنی

۱-فلوندر در موآنا

فلوندر، از پری دریایی کوچولو (1989) زمانی که مائویی در موانا در حال آواز خواندن You're Welcome است، برای یک ثانیه ظاهر می شود  و ما فکر نمی کنیم که تصادفی باشد! حدس بزنید کدام دو نفر موآنا و پری دریایی کوچک را کارگردانی کردند؟ جان ماسکر و ران کلمنتز! اشاره به کارهای قبلی حسی جالب دارد و تکنیکی هوشمندانه است.

 

 

۲-فلیک در داستان اسباب بازی ها

در حالی که باز لایت یر در راهروی یک مغازه می دود تا دوستش وودی را در داستان اسباب بازی پیدا کند، شخصیت فلیک رو از انیمیشن "زندگی حشرات" رو روی زمین به صورت یک اسباب بازی میبینیم.

 

 

۳-شیرشاه در انیمیشن جوجه کوچولو

در سکانس ابتدایی Chicken Little جوجه کوچولو، ادای دینی خنده دار و دراماتیک به شیر شاه (1994) وجود دارد. موسیقی نمادین از شیر شاه و غروب قرمز که اغلب با فیلم همراه است. اما همه اینها کنار گذاشته شد زیرا راوی مطمئن نیست که چگونه داستان را شروع کند - اما آنها در پایان به آنجا می رسند!

 

 

۴- اسکار ( کاراکتر شیرشاه ) در انیمیشن هرکول

بازهم صحبت از شیر شاه (1994)، آیا تا به حال توجه کرده اید که اسکار چگونه در هرکول (1997) ظاهر می شود؟

ممکن است کفتارها او را کشته باشند، اما هرکول را می توان با غرور در حالی که پوست او را در اینجا پوشیده است مشاهده کرد.

 

 

۵- راپونزل در تاجگذاری السا

همانطور که دروازه‌های آرندل برای تاجگذاری السا در Frozen (2013) باز می‌شود، نگاهی کوتاه به صحنه شلوغ، یک صحنه غیرمنتظره را نشان می‌دهد: راپونزل، که با موهای کوتاهش قابل تشخیص است، در حال ورود محتاطانه به قلعه دیده می‌شود. اگر پلک بزنید ممکن است آن را از دست بدهید!

 

 

۶- ادای احترام راپونزل به زیبای خفته

بیایید به راپونزل در دوران موهای بلندش برگردیم. برج او در Tangled (2010) با ادای احترام هوشمندانه به شاهزاده خانم های دیزنی تزئین شده است. یکی از اونها، دوک خیاطی است که اشاره ای به پرنسس کلاسیک دیزنی، آرورا (از Sleeping Beauty) دارد.

 

 

۷- لحظه ای باورنکردنی در Finding Nemo

در یکی از صحنه‌های دندانپزشکی مربوط به در جستجوی نمو، باز لایتر در کنار جعبه اسباب‌بازی دراز می‌کشد - همچنین در ادامه فیلم، اگر واقعاً حواستان باشد، پسری را در اتاق انتظار می‌بینید که در حال خواندن کمیک با تصویر آقای شگفت‌انگیز جلوی آن است!

 

 

۸- ایستر اگ خاطره انگیز در درون و بیرون

دایناسور خوب (2015) دارای یک استایراکوسور به نام فارست وودبوش است. چشمان تیزبین ممکن است فارست را در صحنه ای از inside out بشناسند که به عنوان یک خاطره ظاهر می شود.

 

 

۹- کاراکتر هی هی در رایا و آخرین اژدها

اگر چشم عقابی هستید، - شاید کاراکتر هی هی از انیمیشن موآنا رو در Raya and the Last Dragon  مشاهده کرده باشید.خروس معروف را می توان در صحنه بازار دید که در کنار غرفه ایستاده است و با سبدی روی سر نشان داده می شود. امیدواریم هیهای در مرحله بعد مرینیت، سیخ و کبابی نشود!

 

 

۱۰- سگ معروف انیمیشن آپ در راتاتویی

زندگی یک موش آسان نیست، به خصوص در راتاتویی (2007). فرار از دست انسان های خشمگین... و سگ ها! آیا سگی را که به رمی پارس می کند را میشناسید؟  این سگ دوست داشتنی که سایه اش رو میبینیم، همان سگ معروف انیمیشن آپ است.

 

 

منبع: ترجمه و برداشتی از سایت  www.vam.ac.uk/mused

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش