لوگوی بگوسیب
begooseeb logo

درباره کتاب تن تن و پیکاروها

 

داستان تن تن و پیکاروها

تن تن و پیکاروها
تن تن و پیکاروها درباره یک کودتا است که با گروگانگیری و جنگ چریکی ادغام شده. تن تن به کشور سان تئودوروس بازمی گردد که برای اولین بار در گوش شکسته (1937) از آن دیدن کرد. این داستان پشت پرده انقلاب و ضدانقلاب در آمریکای جنوبی را نشان می دهد. تن تن و پیکاروها آخرین کتابی بود که هرژه نوشته بود و تکمیل آن بیش از ده سال طول کشید. با بالا رفتن سن هرژه، خوانندگان مجبور بودند بین هر ماجراجویی جدید بیشتر و بیشتر منتظر بمانند!


عنوان کتاب ریشو!

تن تن و پیکاروها در ابتدا قرار بود Los Bigotoudos و Tintin et les Bigotoudos نام بگیرد.

 کلمه Bigotoudos که از "bigotudo" - سبیل در اسپانیایی می آید.

 

"Tintin et les Bigotudos" - جزئیات یک طرح برای یک صفحه منتشر شده در مجله تن تن در 28 اکتبر 1975 - مداد روی کاغذ طراحی - 365 x 550 میلی متر (کل تصویر) - مجموعه استودیو هرژه
"Tintin et les Bigotudos" - نوارهایی از یک صفحه مدادی منتشر شده در مجله تن تن در 7 اکتبر 1975 - مجموعه Studios Hergé
"Tintin et les Bigotudos" - جزئیات یک صفحه مدادی منتشر شده در مجله تن تن - در 7 اکتبر 1975 - مجموعه Studios Hergé
"Tintin et les Bigotudos" - طرح ژست آخرین فریم یک صفحه منتشر شده در مجله تن تن در 23 سپتامبر 1975 - مجموعه استودیو هرژه

 

قاب اول

برای اولین فریم کتاب، هرژه صحنه تابستانی زیبا با درختان سبز را تصور کرده بود. اما او منصرف شد زیرا این داستان قرار بود در فوریه اتفاق بیافتد.

 

تغییر اساسی در شلوار تن تن

برای اولین بار، در تن تن و پیکاروها، ما خبرنگار جوان را می بینیم که شلوار گشاد قهوه ای پوشیده است. بسیاری از خوانندگان هرژه را به خاطر این تغییر در ظاهر تن تن سرزنش کردند.

 

 

تن تن از CND پشتیبانی می کند

تن تن با لوگوی معروف روی کلاه خود - علامت CND (کمپین خلع سلاح هسته ای) - که در دهه 60 به عنوان نماد صلح و عشق به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت ظاهر می شود.استفاده از علامت CND برای شخصیتی با گرایش های ظاهرا محافظه کار عجیب است.

اما آیا تن تن اینقدر محافظه کار است؟

 

تن تن و پیکاروها

 

علامت CND توسط طراح گرافیک بریتانیایی جرالد هولتوم برای اعتراض به یک کارخانه تسلیحات هسته ای در سال 1958 اختراع شد.


کاپیتان هادوک همیشگی کجاست؟

به نظر می رسد کاپیتان هادوک ذائقه خود را به ویسکی از دست داده  و  کمی آرام شده است. کاپیتان در طول داستان فقط یکبار توهین میکند که این واقعا بی سابقه است!

 

کاپیتان هادوک در تن تن و پیکاروها

 

آرچیبالد: چه کسی حدس می زد؟

برای فهمیدن نام کوچک کاپیتان هادوک، که در لحظه ای سورئال که تن تن کاپیتان را یاد نام و نام خانوادگی اش می اندازد، باید تا بیست و سومین ماجراجویی ( همین داستان ) صبر کنیم.

 

 

هرژه برای انتخاب نام کاپیتان، 17 نام را روی یک تکه کاغذ نوشت که اکنون در موزه هرژه به نمایش گذاشته شده است.


نستور: هیچ کس کامل نیست

در تن تن و پیکاروها جنبه متفاوتی از نستور می بینیم که قبل از این رفتاری بی عیب و نقص داشت. او مخفیانه به مکالمات گوش می‌دهد و وقتی کاپیتان هادوک متوجه می‌شود، به شدت خجالت می‌کشد. این آخرین بار در ماجراهای تن تن است که ما پیشخدمت مارلین اسپایک را می بینیم، اگرچه چند طرح از نستور در تن تن و هنر الفبا دیده می شود.

 


داستان همیشگی گربه و سگ

میلو به گربه ای که به تن تن نزدیک شده حسادت میکند و خیال میکند ممکن است جای اورا بگیرد!

 

 

معبد مایاها؟

تن تن هرگز به مکزیک سفر نمی کند، اما هنگام ترسیم هرم در تن تن و پیکاروس، هرژه از یک هرم مایا که در یوکاتان، مکزیک جنوبی یافت شد، الهام گرفت. هرم مایا El Castillo de Kukulcan نام دارد. این بنا در واقعیت 30 متر ارتفاع دارد.

معبد مایاها تن تن و پیکاروها


حماقت های شاد

هرژه یک گروه کارناوال به نام Jolly Follies را در خواب دید. آرشیو هرژه شامل عکس‌ها و مقاله‌هایی درباره راهپیمایی‌های کارناوال است، و نویسنده تا حدی از گروه معروف Gilles of Binche الهام گرفته است.

 

 

در واقعیت، فیدل کاسترو از جشن های کارناوال سود می برد تا حمله ای را انجام دهد

26 ژوئیه ۱۹۵۳ به پادگان مونکادا در کوبا، رویدادی که به طور گسترده به عنوان آغاز انقلاب کوبا شناخته می شود، که سرانجام دیکتاتوری باتیستا را در سال 1959 سرنگون کرد.


یک نقش کوتاه توسط یک گول معروف، در میان دیگران

در این صحنه از داستان، هرژه به شخصیت های معروفی مثل آستریکس، اسنوپی، دانلد داک و میکی ماوس، در صفحات 54، 59 و 60 اشاره میکند.

 

میکی موس در ماجراهای تن تن

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش