لوگوی بگوسیب
begooseeb logo

معرفی کامل پرنسس های دیزنی + عکس آنها

چند شاهزاده / پرنسس دیزنی وجود دارد و نام آنها چیست؟

این لیست شامل تمام پرنسس دیزنی های دیزنی با تصاویر، سن، ریشه شخصیت ها، علایق و موارد دیگر است! آخرین اطلاعات پرنسس دیزنی را بخوانید و حقایق جالبی را در مورد آنها متوجه شوید!

 

پرنسس های دیزنی

 

لیست پرنسس های دیزنی در سال 2024 شامل 13 شاهزاده خانم  دیزنی است همچنین لیست نام آنها به ترتیب تاریخ اکران هر فیلم آمده است.
 

 

سفیدبرفی
سفید برفی (سفید برفی و هفت کوتوله - 1937)
سفید برفی یک شاهزاده خانم جوان مهربان و دلسوز (اولین پرنسس دیزنی) است. او به حیوانات علاقه زیادی دارد و آنها نیز به او علاقه دارند.

سفید برفی که از دست نامادری حسود خود، ملکه فرار می کند، در کلبه هفت کوتوله پناه می گیرد. بزرگترین آرزوی او این است که دوباره با عشق واقعی خود، شاهزاده، متحد شود.

فیلم: سفید برفی و هفت کوتوله (1937)
سن: 14
علایق: شیرینی پزی، آشپزی، عاشقانه، آواز خواندن
والدین: پادشاه و ملکه (هر دو متوفی)؛ ملکه شیطان (نامادری، زنده)
شکل ظاهری: سفید برفی دارای چشمان قهوه ای و موهای کوتاه و فر سیاه رنگ است که با هدبند قرمز با پاپیون برجسته شده است.
سبک: تودور قرن شانزدهم
لباس: لباس نمادین سفید برفی دارای نیم تنه آبی، آستین های قرمز و آبی پف کرده، دامن زرد روان و یقه سفید بلند با شنل قهوه ای تیره است.
معنی نام او: سفید برفی توسط مادرش به این دلیل نامیده شد که پوست او مانند برف سفید بود.
منشأ شخصیت: سفید برفی بر اساس شخصیت Schneewittchen از افسانه آلمانی توسط برادران گریم است که در سال 1812 منتشر شد.
واقعیت جالب سفید برفی: سفید برفی تنها پرنسس دیزنی است که یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود دارد. در واقع، سفید برفی اولین شخصیت زن خیالی بود که در سال 1987 در پیاده روی مشاهیر هالیوود در سفید برفی و 50 سالگی هفت کوتوله ستاره دریافت کرد.

 

 

سیندرلا
سیندرلا (سیندرلا - 1950)
سیندرلا یک پرنسس با قلبی مهربان پر از امید و خوش بینی است. او همیشه به دوستان خود، به ویژه موش های جک و گاس، برای سپری کردن ساعات تنهایی خود وابسته است. حتی وقتی نامادری بی‌رحمش او را در اتاق زیر شیروانی محبوس می‌کند و او را مجبور می‌کند تا تمام روز کارهای خانه را انجام دهد، روحیه او شکست ناپذیر می‌ماند.

یک شب، پری مهربان ظاهر می شود و با تکان دادن عصای جادویی اش، لباس های ژنده پوش او را به لباسی زیبا تبدیل می کند و او را با یک مربی به قلعه برای یک مهمانی سلطنتی می فرستد، جایی که او عاشق شاهزاده جذاب می شود.

فیلم: سیندرلا (1950)
سن: 19
علایق : رویاهای شاد، آواز خواندن، رقصیدن
والدین: پدر ناشناس (آقا، متوفی)؛ مادر ناشناس (متوفی)؛ لیدی ترمین (نامادری، زنده)
خواهر و برادر: 2 خواهر ناتنی آناستازیا و دریزلا
ظاهر: سیندرلا چشمان آبی و موهای بلوند توت فرنگی تا شانه با چتری دارد (بلوند روشن در طراحی مجدد 2012). او تنها شاهزاده دیزنی بلوند چشم آبی است.
سبک: ویکتوریایی
لباس: اولین لباس مجلسی سیندرلا زمانی متعلق به مادر مرحومش بود. این یک لباس مجلسی صورتی و بدون آستین با ارسی و پاپیون صورتی است. موش‌ها و پرندگان به او کمک می‌کنند تا آن را به او بازگرداند اما توسط خواهران ناتنی‌اش پاره پاره شده است. این لباس بعداً توسط Fairy Godmother به یک لباس مجلسی نقره ای درخشان با آستین های بلند و پف کرده تبدیل شد.
معنی نام او: نام تولد سیندرلا الا است، اما خواهران ناتنی‌اش با تمسخر به او لقب سیندرلا داده‌اند، زیرا او اغلب از گرد شدن در نزدیکی شومینه پوشیده شده بود تا گرم بماند. Ella شکل کوتاه شده Eleanor به معنای "نور" است.
خاستگاه شخصیت: سیندرلا بر اساس شخصیت Cendrillon از افسانه فرانسوی توسط Charles Perrault است که در سال 1697 منتشر شد.
حقایق جالب سیندرلا: سیندرلا اولین پرنسس دیزنی است که در خانواده سلطنتی متولد نشده است. در پیش نویس های اولیه فیلم، یکی از دوستان سیندرلا لاک پشتی به نام کلاریسا بود.

 

 

زیبای خفته
آرورا (زیبای خفته - 1959)

آرورا یک شاهزاده خانم شیرین و مهربان است. او توسط سه پری مهربان در جنگل بزرگ شد، جایی که او زمان زیادی را صرف آواز خواندن و رویاپردازی کرد. صدای زیبای او شاهزاده آزاده فیلیپ را که قبلاً در یک رویا ملاقات کرده بود، مجذوب خود کرد. وقتی یک نفرین از سوی ملفیسنت، او را به خواب عمیقی می‌فرستد، تنها با بوسه عاشق واقعی بیدار میشود.
فیلم: زیبای خفته (1959)
سن: 16
علایق: حیوانات، طبیعت، آواز خواندن
دوستان: حیوانات جنگلی، گیاهان، جانوران و مری ودر (خاله های خوانده)
والدین: شاه استفان (زنده)؛ ملکه لیا (زنده)
شکل ظاهری: شفق قطبی دارای چشمان بنفش و موهای بلوند تا کمر، موج دار و طلایی است.
سبک: اروپایی قرون وسطایی
لباس‌ها: لباس دختر آرورا، که او در کلبه‌ای در جنگل می‌پوشد، دارای یک بلوز بژ زیر نیم تنه مشکی بدون بند با بند جلو، و یک دامن قهوه‌ای است. لباس سلطنتی او، گاهی صورتی، گاهی آبی، دارای اندامی متناسب با یقه‌ای از شانه سفید، آستین‌های بلند و دامن خط الف است.
معنی نام او: پدر و مادر آرورا، پادشاه استفان و ملکه لیا، او را پس از سپیده دم نامگذاری کردند زیرا او زندگی آنها را پر از نور خورشید کرد.
خاستگاه شخصیت: شفق قطبی بر اساس شخصیت آروره از افسانه فرانسوی زیبای خفته اثر چارلز پررو است که در سال 1697 منتشر شد.
واقعیت جالب آرورا: شفق قطبی تنها پرنسس دیزنی با چشمان بنفش است.

 

 

پری دریایی
آریل (پری دریایی کوچک - 1989)

آریل یک پری دریایی ماجراجو است که عاشق کاوش در مکان های عجیب و جمع آوری چیزهای عجیب با بهترین دوستش فلاندر است. طبیعت عاشقانه و سرکش او اشتیاق به بخشی از دنیای انسانی را به او القا می کند.

پس از نجات و عاشق شدن با شاهزاده اریک، آریل با اورشلا جادوگر دریایی معامله می کند تا باله های او را با پاها عوض کند، به این امید که قلب او را به دست آورد.

فیلم: پری دریایی کوچک (1989)
خانه: آتلانتیکا
سن: 16
علایق: جمع آوری اشیاء انسانی
دوستان: فلوندر (ماهی صخره ای گرمسیری)، اسکاتل (مرغ دریایی)، سباستین (خرچنگ)
والدین: پادشاه تریتون (زنده)؛ ملکه آتنا (متوفی)
ظاهر: آریل دارای چشمان آبی آبی و موهای قرمز روان است.
سبک: ویکتوریایی
معنی نام او: نام آریل ریشه عبری دارد. به معنی شیر خداست و برای پسر و دختر قابل استفاده است.
ریشه شخصیت: آریل بر اساس شخصیت ناشناس داستان هلندی پری دریایی کوچک اثر هانس کریستین اندرسن است که در سال 1837 منتشر شد.
واقعیت جالب آریل: آریل اولین پرنسس دیزنی است که انسان به دنیا نیامده است. او همچنین اولین پرنسس دیزنی مو قرمز است.

 

 

بل ( دیو و دلبر )
بل به معنی زیبا (دیو و دلبر - 1991)

بل یک زن جوان باهوش و مستقل است که عاشق خواندن کتاب است. هنگامی که او خود را در قلعه یک جانور اسرارآمیز می بیند که توسط یک جادوگر به خاطر خودخواهی او نفرین شده است، قلب سخاوتمند و روح او به دیو کمک می کند تا زیبایی هایی را که فراتر از ظاهر خشن او نهفته است را ببیند.

فیلم: Beauty and the Beast (1991)
سن: 17
علایق: خواندن ( مطالعه )
دوستان: کارکنان مسحور قلعه، از جمله کوگزورث (Majordomo هیولا، تبدیل به یک ساعت آونگی). لومیر (Maître d'، تبدیل به یک شمعدان)؛ خانم پاتس (سرپرست خانه، تبدیل به قوری)؛ چیپ (پسر جوان خانم پات، تبدیل به فنجان چای)
والدین: موریس (مخترع، زنده)؛ مادر ناشناس (متوفی)
شکل ظاهری: موهای بلندی دارد که معمولاً دم اسبی با روبان بسته می‌شوند. او تنها پرنسس دیزنی است که چشمان فندقی و موهای قهوه ای دارد.
سبک: فرانسوی قرن 18
لباس: به یاد ماندنی ترین لباس بل، لباس مجلسی زرد طلایی است که او در اولین رقص خود با هیولا به تن می کند. دارای یک دامن حجیم تا کف و آستین‌های بیرون از شانه است که با سر طلایی، گوشواره‌های گرد طلای کوچک و دستکش‌های بلند طلایی تزئین شده است.
معنی نام او: Belle یک صفت فرانسوی است که به معنای "زیبا" و همچنین اسمی به معنای "زیبایی" است.
ریشه شخصیت: Belle بر اساس شخصیت Belle از داستان فرانسوی The Beauty and the Beast اثر گابریل-سوزان باربات دو ویلنوو است که در سال 1740 منتشر شد.

 

 

جاسمین علائدین
یاس / جاسمین (علاءالدین - 1992)

یاسمین دختر سرسخت سلطان است. این آزاداندیش جسور هرگز از بیان نظر خود نمی ترسد. هنگامی که او از آسایش و امنیت دیوارهای کاخ خود فراتر می رود، با علاءالدین خیابانی آشنا می شود که دنیای کاملاً جدیدی را به او نشان می دهد.
فیلم: علاءالدین (1992)
خانه: آگرابا
سن: 15یا 16 سالگی
دوست / حیوان خانگی: راجا (ببر)
والدین: سلطان (زنده)؛ سلطانه (متوفی)
شرور: جعفر
شکل ظاهری: یاس دارای چشمان قهوه ای و موهای بلند مشکی است که معمولاً به صورت دم اسبی در دو قسمت با نوارهای سبز رنگ بسته می شود و با سربند نگین دار تزئین می شود.
سبک: امپراتوری عثمانی
لباس: در بیشتر فیلم، یاسمن شلوار فیروزه‌ای گشاد، یک تاپ هماهنگ با بند‌هایی از روی شانه و کفش‌های طلایی که تا نوک انگشت خم می‌شوند، می‌پوشد. لوازم جانبی او شامل سربند فیروزه ای مزین به یاقوت کبود، گوشواره های بزرگ طلا و گردنبند طلا است.
معنی نام او: نام یاس از گل یاس گرفته شده است، گلی خوشبو که نشان دهنده پاکی و بی گناهی است و اغلب با عشق همراه است.
منشأ شخصیت: یاس بر اساس شخصیت بدروالبدور از داستان عامیانه هزار و یک شب خاورمیانه است که برای اولین بار در سال 1704 به زبان انگلیسی و سپس در سال 1775 به زبان عربی منتشر شد.
حقایق جالب یاس: یاس اولین پرنسس غیر اروپایی دیزنی است. او همچنین اولین شاهزاده خانمی است که شلوار می پوشد.

 

 

پوکوهانتس
پوکاهونتاس (پوکاهونتاس - 1995)

پوکاهونتاس از همه چیزهایی که طبیعت ارائه می دهد لذت می برد. او که همیشه به دنبال ماجراجویی است، دوست دارد با دوستانش ناکوما، میکو و فلیت به شنا و قایق رانی برود. ذهن باز و اشتیاق او برای یادگیری بیشتر در مورد دنیای اطرافش او را فراتر از سال های زندگی عاقل کرده است.

ملاقات تصادفی او با کاپیتان جان اسمیت منجر به یک دوستی بعید می شود که زندگی آنها و اطرافیانشان را تغییر می دهد.

فیلم: پوکاهونتاس (1995)
سن: 18
علایق: قایق رانی، دویدن، شنا
دوستان: ناکوما، میکو (راکون)، فلیت (مرغ مگس خوار)، پرسی (پاگ)
والدین: رئیس پوهاتان (زنده)؛ مادر ناشناس (متوفی)

شکل ظاهری: پوکاهونتاس دارای چشمان قهوه ای تیره و موهای بلند و مستقیم سیاه و سفید است.
سبک: بومی آمریکایی قرن هفدهم
لباس: پوکاهونتاس یک لباس به رنگ قهوه‌ای مایل به زرد با کمربند می‌پوشد. در بیشتر فیلم، او گردنبند فیروزه ای مادرش را نیز می پوشد.
معنی نام او: نام پوکاهونتاس به معنای "بازیگوش" در پوهاتان، زبان آلگونکیان است.
حقایق جالب پوکاهونتاس: پوکاهونتاس تنها پرنسس دیزنی است که بر اساس یک شخص واقعی ساخته شده است. اگرچه در ترکیب رسمی پرنسس دیزنی گنجانده شده است، اما از نظر فنی یک شاهزاده خانم نیست.

 

 

مولان
مولان (مولان - 1998)

مولان یک زن جوان شجاع و وفادار با قلبی استوار و روحی نجیب است. عزم او او را در سخت ترین موانع می بیند زیرا جای پدرش را در ارتش می گیرد تا با لباس مبدل سربازی به نام پینگ با هون ها بجنگد.

نام کامل: فا مولان
فیلم: مولان (1998)
وطن: چین
سن: 16
دوست/نگهبان: موشو (اژدها)
والدین: فا ژو (سرباز بازنشسته، زنده)؛ فا لی (زنده)
حیوانات خانگی: برادر کوچک سگ، خان اسب، کری کی جیرجیرک
شرور: شان یو
ظاهر: مولان چشمان قهوه ای تیره و موهای بلند و مشکی دارد.
سبک: چینی قرن هشتم تا دهم
معنی نام او: نام مولان به معنای "ارکیده چوبی" است.
منشأ شخصیت: مولان بر اساس یک افسانه چینی است که اولین رکورد مکتوب آن یک آهنگ فولکلور به نام تصنیف مولان است که گمان می رود بین سال های 386 و 535 پس از میلاد ساخته شده است.
واقعیت سرگرم کننده مولان: مولان اولین پرنسس دیزنی است که توسط پدر و مادرش در دوران کودکی بزرگ شده است (همه شاهزاده خانم های دیگر قبل از او یکی از والدین یا هر دو والدین خود را در دوران کودکی خود از دست داده اند، به استثنای آرورا، که توسط سه پری خوب بزرگ شده است. ).

 

 

پرنسس تیانا
تیانا (پرنسس و قورباغه - 2009)

تیانا یک زن جوان صبور و مقاوم با علاقه به آشپزی است. یک بوسه سرنوشت‌ساز با شاهزاده قورباغه‌ای که ناامید است دوباره انسان شود، او را به ماجراجویی  در خلیج نیواورلئان سوق می‌دهد. در نهایت با سخت کوشی به رویای خود یعنی افتتاح رستوران خود می رسد.
فیلم: شاهزاده خانم و قورباغه (2009)
خانه: نیواورلئان، لوئیزیانا
سن: 19
علایق: پخت، آشپزی
دوستان: شارلوت (دوست دوران کودکی او)، لوئیس (تمساح ترومپت نواز) و ری (یک کرم شب تاب کاجون)
والدین: جیمز (سرباز، متوفی)؛ یودورا (زنده)
ظاهر: تیانا چشم های قهوه ای و موهای موج دار و مشکی تا شانه دارد.
سبک: آمریکایی دهه 1920
منشأ شخصیت: تیانا بر اساس شاهزاده خانم ناشناس داستان آلمانی شاهزاده قورباغه اثر برادران گریم است که در سال 1812 منتشر شد.
حقایق جالب تیانا: تیانا تنها پرنسس دیزنی است که چال گونه دارد. او سومین پرنسس دیزنی است که بعد از سیندرلا و بل، با خانواده سلطنتی ازدواج می کند.

 

 

راپونزل گیسو کمند
۱۰- راپونزل ( گیسو کمند -۲۰۱۰ )

او از بسیاری از فعالیت های مختلف مانند نقاشی، پخت و پز، خواندن و رقص لذت می برد. دوست قابل اعتماد او پاسکال آفتاب پرست سبز رنگ هستش.

او با کمک Flynn Rider، راهزن تحت تعقیب پادشاهی، از برجی فرار می کند، جایی که تاج و تخت شرور مادر گوتل او را در بیشتر زندگی خود محبوس نگه داشته است و برای دیدن چراغ های شناور که هر سال در روز تولدش در آسمان ظاهر می شوند، سفر می کند.

فیلم: Tangled (2010)
سن: 18
علایق: نقاشی، پخت، خواندن، خیاطی
دوست / حیوان خانگی: پاسکال (آفتاب پرست)
والدین: پادشاه فردریک (زنده)؛ ملکه آریانا (زنده)
علاقه عاشقانه: فلین رایدر / یوجین
ظاهر: راپونزل دارای چشمان سبز و موهای بلند و جادویی بلوند طلایی (اما به طور طبیعی قهوه ای) است. او تنها پرنسس دیزنی با چشمان سبز است.
سبک: آلمانی قرن شانزدهم
لباس: لباس راپونزل دارای نیم تنه بنفش کرست شده با روبان صورتی، آستین های ژولیت (آستین های بلند و تنگ با پاف های راه راه صورتی و بنفش کوچک در شانه ها) و دامن بنفش است.
معنی نام او: راپونزل از روی گیاه خوراکی راپونزل، گونه ای از گل زنگوله، نامگذاری شده است.
منشأ شخصیت: بر اساس شخصیت داستان آلمانی راپونزل اثر برادران گریم است که در سال 1812 منتشر شد و خود از یک افسانه فرانسوی توسط شارلوت-رز د کومونت د لا فورس (1698) الهام گرفته شده است.
حقایق جالب راپونزل: موهای راپونزل 70 فوت طول دارد. Tangled اولین فیلم پرنسس دیزنی است که توسط تصاویر کامپیوتری انیمیشن ساخته شده است.

 

 

مریدا / دلیر دیزنی
مریدا (شجاع - 2012)

مریدا یک کماندار ماهر و دختر پرشور شاه فرگوس و ملکه الینور است. مریدا که مصمم است مسیر خود را در زندگی ترسیم کند، از یک رسم قدیمی که برای اربابان سرزمین مقدس است سرپیچی می کند و باعث هرج و مرج در پادشاهی و شکاف بین او و مادرش می شود. هنگامی که او از یک جادوگر برای کمک مشورت می کند، ناخواسته مادرش را نفرین می کند، اما به زودی دوباره اوضاع را درست می کند.

فیلم: شجاع (2012)
علایق: تیراندازی با کمان، اسب سواری

سن: 16
والدین: شاه فرگوس (زنده)؛ ملکه الینور (زنده)
خواهر و برادر: 3 برادر: همیش، هریس و هوبرت
ظاهر: مریدا چشمان آبی و موهای بلند و مجعد قرمز دارد.
سبک: اسکاتلندی قرون وسطایی
لباس: لباس اصلی مریدا یک لباس طوسی بلند و تیره با آستین های چاک دار است که لباس بژی را که زیر آن می پوشد نمایان می کند.
معنی نام او: نام مریدا از نام Mairead، شکل ایرلندی مارگارت به معنای "مروارید" گرفته شده است.

 

 

موآنا
موانا (Moana - 2016)

موانا دختر آزاده رئیس موتونوی است. هنگامی که جزیره او در معرض تهدید قرار می گیرد، او برای نجات مردمش با کمک نیمه خدای تغییر شکل مائوئی، مأموریتی جسورانه را آغاز می کند و با این کار تلاش باستانی اجدادش را به انجام می رساند.

فیلم: موانا (2016)
سن: 16
علایق : قایقرانی، مسافربری، خانوادگی
والدین: Chief Tui (زنده)؛ سینا (زنده)
حیوانات خانگی: Pua (یک خوک) و Heihei (یک خروس)
ظاهر: موانا چشمان قهوه ای تیره و موهای بلند و مواج مشکی دارد.
سبک: پلینزی باستان
لباس: لباس اصلی موانا دارای یک تاپ قرمز بدون بند است که با صدف‌های دریایی تزئین شده است، و یک ارسی قرمز روی دامن بژ.
معنی نام او: نام موآنا از ریشه پلینزی به معنی "دریا، اقیانوس، دریاچه بزرگ" است. این نام مناسبی برای این قهرمان است که ارتباط خاصی با اقیانوس دارد.
حقایق سرگرم کننده موآنا: یک مفهوم اولیه برای فیلم، موانا را به عنوان یک دختر معاصر نشان می دهد که برای کشف فرهنگ باستانی خود به دنیای قدیم سفر می کند. مانند پوکاهونتاس و مولان، موانا در ترکیب رسمی پرنسس دیزنی گنجانده شده است، اگرچه او یک شاهزاده خانم نیست. خود موانا در صحنه‌ای از فیلمش با ایده شاهزاده بودنش مخالفت می‌کند!

 

 

رایا آخرین اژدها
رایا (رایا و آخرین اژدها - 2021)

رایا یک شاهزاده خانم جنگجو است که توسط پدرش، رئیس بنجا از قبیله Heart، آموزش دیده تا نگهبان گوهر اژدها شود. هنگامی که جواهر شکسته می شود، رایا به دنبال آخرین اژدهای افسانه ای می شود تا سرزمین شکسته را بازسازی کند و مردم آن را متحد کند.

فیلم: رایا و آخرین اژدها (2021)
سن: 18
علایق: اژدها، هنرهای رزمی، ماجراجویی
والدین: رئیس بنجا (زنده)؛ مادر ناشناس
ظاهر: رایا چشمان قهوه ای تیره و موهای بلند مشکی دارد.
سبک: سنتی آسیای جنوب شرقی
معنی نام او: رایا در زبان مالایی به معنای "جشن" است.
واقعیت جالب رایا: رایا کوتاه ترین نام پرنسس دیزنی است.


حقایق و فکت پرنسس های دیزنی:

  • سفید برفی با 14 سال سن جوان ترین است.
  • آریل، آرورا، یاسمین، مریدا، موانا و مولان تقریباً 16 سال دارند.
  • بل 17 ساله است.
  • پوکاهونتاس، راپونزل و رایا 18 ساله هستند.
  • سیندرلا و تیانا با 19 سال مسن ترین هستند.
  • همه به جز موانا، مولان و پوکاهونتاس یا شاهزاده خانم به دنیا آمدند یا از طریق ازدواج شاهزاده شدند.
  • آریل و آرورا هر دو با حرف A شروع می شوند.
  • مریدا، موآنا و مولان همه با حرف M شروع می شوند.
  • راپونزل و رایا با حرف R شروع می شوند.
  • آیا هیچ یک از پرنسس های دیزنی به هم مرتبط هستند؟
  • نه. اما ممکن است بین راپونزل و آنا و السا رابطه ای وجود داشته باشد.

 

پیشنهاد بگوسیبب:  فیگورهای کلکسیونی دیزنی

منبع: ترجمه و برداشتی از سایت دیزنی کلیپس

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش