لوگوی بگوسیب
begooseeb logo

درباره کتاب تن تن پرواز ۷۱۴

 

درباره کتاب تن تن پرواز ۷۱۴

پرواز شماره 714 به سیدنی
پرواز 714 به سیدنی (1968)، یک داستان عجیب است که با پدیده های تله پاتیک ترکیب شده. همچنین تماس با موجودات فرازمینی و ...

ملاقات ناگهانی با یکی از آشنایان قدیمی (اسکات) باعث می شود تن تن و دوستانش به دعوت میلیاردر معروف لازلو کاریداس (مردی که هرگز نمی خندد) پاسخ مثبت بدهند و سوار هواپیمای سه گانه او "Carreidas 160" شوند. آنها به رغم خودشان شاهد ربوده شدن میلیاردر خواهند بود.


داسو یا لازلو...؟

یکی هواپیما میسازد، دیگری هم همینطور. یکی هرگز نمی خندد، دیگری هم همینطور. یکی کلاه، روسری و عینک می‌بندد، دیگری هم همینطور.

 

 

همانطور که متوجه شدید، شباهت آشکاری بین لازلو کاریداس و مارسل داسو وجود دارد. اگر کسی از هرژه می‌پرسید قطعاً این حقیقت را می‌پذیرفت.

 

شبیه یک فضانورد

هنگامی که مجسمه مرموز (در مخفی ) باید ساخته می شد، هرژه از تکنیکی که در موشک کره ماه تجربه کرده بود استفاده کرد. او بر اساس یک عکس که در اختیار داشت، یک مدل اولیه ساخت و طبق مدل طراحی را انجام داد.

همانطور که میبینید این تکنیک کاملاً موفق است.

 

 

چه دماغی!

آلن و راستاپوپولوس در حالی که زندانیانی که فرار کرده اند را دنبال میکنند، در مقابل یک میمون دماغ گنده قرار میگیرند. یک میمون بزرگ که بینی بسیار گنده ای دارد و آلن را به یاد راستاپوپولوس می اندازد...

 

راستاپوپولوس و آلن

 

اِزدانیتوف

Mik Kanrokitoff آخرین دانشمندی است که با تن تن و دوستانش همکاری میکند، دانش تله پاتی و هیپنوتیزم خود را مدیون رابطه خاصی است که با موجودات فرازمینی برقرار می کند.

 

 

برای خلق این فرد عجیب، هرژه از ژاک برژیه، متخصص مشهور پدیده‌های ماوراء الطبیعه الهام گرفت که با لویی پاولز برای مجله و دایره‌المعارف "Planète" کار می‌کرد.


طنازی به سبک هرژه

در پرواز 714، هرژه تصمیم گرفت کاراکترهای منفی را کمی احمق و بامزه نشان دهد.

برای مثال صحنه ای که رستاپوپولوس، ژولیده و  عصبی است و همزمان آلن دندان مصنوعی خودش را گم کرده و کلمات را اشتباه و بسیار بامزه ادا میکند.

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش