لوگوی بگوسیب
begooseeb logo

درباره داستان تن تن در جزیره سیاه

تن تن در بازگشت از آمریکای جنوبی وارد یک ماجراجویی هیجان انگیز بریتانیایی می شود که پر از شگفتی های غیرمنتظره است. تن تن برای اولین بار، اما نه آخرین بار، با دکتر مولر شرور درگیر می شود. مولر مغز متفکر یک عملیات گسترده خلاف در اروپا است. در نهایت تن تن پس از حوادث متعدد موفق می شود این شبکه جنایتکار را متلاشی کند.

 

کتاب تن تن جزیره سیاه

 

جزیره سیاه یک آلبوم خاص است زیرا در سه نسخه مختلف منتشر شده است. پس از انتشار در روزنامه Le Petit Vingtième (از 15 آوریل 1937 تا 16 ژوئن 1938)،  داستان کامل توسط انتشارات  Casterman در پایان سال 1938 منتشر شد. در آن زمان دارای 124 صفحه سیاه و سفید و 4 تصویر جدا از متن بود.

نسخه دوم در سال 1943 با تغییر به 62 صفحه رنگی تولید شد که تغییر قابل توجهی نسبت به نسخه اولیه نداشت. در دهه شصت، ناشر انگلیسی که قصد داشت این جلد را ترجمه کند، از هرژه به دلیل اشتباهات متعدد در جزئیات شکایت کرد. بنابراین، باب دی مور حدود ده روز در مکان هایی که تن تن و اسنوی از آنها بازدید کرده بودند، ماند و صدها طرح، عکس و اسناد (و همچنین یونیفرم کامل بابی!) را جمع آوری کرد. آلبوم به طور کامل بدون تغییر سناریوی اصلی دوباره ترسیم شد.

انتشارات کسترمن این نسخه جدید را در سال 1966 منتشر کرد.

 

جلد کتاب تن تن در جزیره سیاه


مشکلات یک اسکاتلندی در اسکاتلند

تن تن از روش‌های حمل و نقل متنوعی استفاده می‌کند، از قطار بلژیکی، کامیون، کشتی، تاکسی، ماشین، کاروان، قطار بریتانیایی، قطار کالایی، یک موتور اختصاصی هواپیمای سبک، یک قایق موتوری و برای سفر برگشت، یک هواپیما!

قطار باری از جذابیت خاصی برخوردار است. در دو نسخه اول کتاب، مخزنی که تن تن و میلو کنار آن قرار دارند، نام جانی واکر، یک برند معروف نوشته شده. اما در نسخه 1966، به نام ساختگی  Loch Lomond تغییر یافته است. دریاچه لوموند بزرگترین دریاچه (دریاچه) در بریتانیا است.

 

 

 

پازل

در این داستان میبینیم که تن تن معماها و سرنخ ها را دوست دارد و با هوشی که دارد و البته دوست با وفاش میلو، موفق به رمزگشایی آنها می شود.

 

تن تن در جزیره سیاه

 

دکتر مولر یک پزشک فوق مظنون است

شخصیت مولر از دکتر گئورگ بل اسکاتلندی که با نازی‌ها ارتباط داشت و در آلمان زندگی می‌کرد، الهام گرفته شد. مولر تلاش می کند تا با اشباع بازار با ارزهای تقلبی، دموکراسی های غربی را بی ثبات کند.

همچنین شخصیت واقعی بل سعی برای بی‌ثبات کردن روسیه شوروی از طریق پر کردن روبل‌های تقلبی روسیه در کشور دست داشت. این یک شکل بسیار مؤثر از جنگ اقتصادی بود.

 

دکتر مولر در ماجراهای تن تن

 

جزیره سیاه

نظریه های زیادی در مورد منشا جزیره ای وجود دارد که قلعه بن مور در آن قرار دارد. برخی تصور می‌کنند که صخره‌های سنگی انگلستان الهام‌بخش این جزیره بوده‌اند اما در نهایت اسناد دقیقی درمورد منابع هرژه برای خلق این مکان در دسترس نیست!

 

تن تن در قلعه بن مور

 

آثار هرژه مطابق با مد روز

در آغاز دهه 1930 دو موجود اسطوره ای محبوب وجود داشتند، هیولای دریاچه نس و کینگ کونگ! فیلمی که در سال 1933 منتشر شد.

به دلیل محبوبیت این هیولاها، هرژه رانکو (گوریل اسکاتلندی) را خلق کرد.

 

 

آداب و رسوم

مطابق با سنت و فرهنگ محلی اسکاتلند، تن تن لباس و دامن اسکاتلندی میپوشد و همچنین به فروشگاهی محلی میرود د تا نوشیدنی بنوشد.

 

تن تن در جزیره سیاه

 


Ye Dolphin، صفحه 81 از نسخه سیاه و سفید 1938 (که در سومین تصویر خارج از متن همان نسخه به Ye White Art تبدیل می شود)، زمانی که نسخه جدید در سال 1965 دوباره چاپ شد، به The Kiltoch Arms تغییر نام داد (بخش B3، صفحه 41)

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش