لوگوی بگوسیب
begooseeb logo

درباره کتاب سیگارهای فرعون

 

 

کتاب سیگارهای فرعون

 

سیگارهای فرعون
در داستان سیگارهای فرعون، تن تن با یک باند قاچاق مواد مخدر درگیر میشه که اون رو تا هند میکشونه. در این بین، او تامسون و تامپسون ( دوپون و دوپونه )، دو پلیس دست و پا چلفتی رو ملاقات می کنه که نقش اونها به تدریج در طول مجموعه کتاب های تن تن اهمیت بیشتری پیدا می کنه. تن تن که درحال مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر مصر و هند هستش، با شخصیت‌هایی که در آینده دوباره با آنها روبرو خواهد شد ملاقات میکنه، شرورانی مانند آلن تامسون یا راستاپوپولوس مرموز و همچنین برخی از همراهان آینده‌اش مثل سنور اولیویرا.

 

جلد کتاب سیگارهای فرعون

 

طرح جلد

نسخه اول یه جلد سفید داشت که تصویر کوچکی روی اون چاپ شده بود و بعد از اون ۲ تنوع مختلف از جلد سیاه و سفید منتشر شد.

در سال 1942، هرژه یکی از تحسین برانگیزترین جلدها رو طراحی کرد که به وضوح با جلد اول متفاوت بود. اولین نسخه رنگی در سال 1955 ظاهر شد.


شروع همکاری با انتشارات کسترمن

سیگارهای فرعون آغاز یک رابطه کاری هستش که بسیار فراتر از پایان خود داستان سیگارهای فرعون ادامه داشت. در سال 1934، لوئیس کسترمن پیشنهاد کرد که هرژه به ازای هر کتاب فروخته شده 3 فرانک (15٪ از قیمت خرده فروشی 20 فرانک) برای 10000 نسخه اول و دو فرانک در هر فروش پس از آن دریافت کند.

انتشارات casterman در حال حاضر یکی. از ناشرهای کتاب های تن تن در دنیا هستش.

 

 

نوآوری

این داستان نقطه عطفی در زندگی هنری تصویرگر جوان ( هرژه ) بود، پس از سیگارهای فرعون، ماجراهای تن تن مملو از فانتزی، رمز و راز و تعلیق شد. هرژه به روش‌های جدیدی با خوانندگان بازی می‌کرد و اون هارو به وجد میاورد. نویسنده با مومیایی کردن شخصیت‌هایش، ابعادی ترسناک و ترسناک را به روایت باز کرد.

 

 

تحقیق و الهام

هرژه رمان‌ها و داستان‌های ماجراجویی می‌خواند و به‌عنوان نویسنده از ایده‌های خاصی که از طریق خواندن کشف می‌کرد الهام می‌گرفت. هرژه در حین انجام تحقیقات خود از کار ژان فرانسوا دزیره کاپارت، مصر شناس (متولد 21 فوریه 1877 در بروکسل) الهام گرفت که در هفت گوی بلورین به پروفسور ترخون تبدیل شد.

 

 

اولین حضور افسران پلیس X33 و X33a - تامسون و تامسون

در نسخه سیاه و سفید 1934، افسران پلیس X33 و X33a خستگی ناپذیر و بی رحمانه، تن تن بدبخت را تعقیب می کنند. سیگارهای فرعون داستانی هستش که در اون برادران تامسون و تامپسون برای اولین بار ظاهر می‌شوند.

 

 

هرژه ممکنه از عکس روی جلد شماره 2 مارس 1919 روزنامه پاریس Le Miroir الهام گرفته باشه. او مطمئناً ویژگی های کلیدی پسران Thom (p) را بر اساس پدر و عمویش که دوقلوهای همسان بودند، قرار داد. اما چگونه می توان تامسون را از تامپسون تشخیص داد؟ انتهای سبیل تامسون کمی تاب برداشته!

 


شخصیت های داستان

غیر از تامسون و تامپسون، شخصیت های اصلی دیگه هم در سیگارهای فرعون معرفی میشن.
روبرتو راستاپوپولوس، شاید محبوب ترین شخصیت شرور در ماجراهای تن تن، اولین نقش اصلی خودش رو تو این کتاب ایفا میکنه، اگرچه او در پایان تن تن در آمریکا، در ضیافتی که به افتخار تن تن برگزار میشه، در یک فریم ظاهر شد.
اولیویرا یک فروشنده پرتغالی هستش که در چندین ماجراجویی دیگر دوباره ظاهر میشه که به تن تن کمک کنه تا از یک شرایط سخت خلاص بشه.
همچنین آلن تامپسون، همدست جنایتکار و خطرناک راستاپوپولوس، در نسخه رنگی 1955 ظاهر میشه.

 

 

نماد فرعون

این نماد نقشی است که در مکان های مختلف - مصر، خاورمیانه و هند که تن تن از آنها بازدید میکنه دیده میشه. هرژه در طراحی این علامت به یاد ماندنی از نماد یین یانگ الهام گرفت.

 

 

گریزی به سینما

در نسخه سیاه و سفید سیگارهای فرعون، بازیگری که ورودش با مداخله خیرخواهانه تن تن خراب شده، به وضوح از رودولف والنتینو، ستاره هالیوود، که نقش اصلی را در The Sheik (1921) بازی میکرد، الهام گرفته شده. در نسخه رنگی، هیکل بازیگر با ایده آل های مردانگی رایج در دهه های 1940 و 1950 مطابقت داره. همچنین این شخصیت یادآور بازیگر آمریکایی گری کوپر هستش.

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش