لوگوی بگوسیب
begooseeb logo

درباره کتاب مقصد کره ماه

درباره داستان تن تن و کره ماه

مقصد کره ماه
این کتاب محبوب، شرح مفصلی در مورد آماده سازی و پرتاب سفر به ماه ارائه می دهد که پروفسور تورنسل سیلداوی را برای انجام آن انتخاب کرده. الگوی شطرنجی قرمز و سفید روی موشک هرژه بر اساس تکنیکی است که برای اندازه‌گیری حرکات موشک در حین پرتاب استفاده می‌شود و توسط ناسا توسعه داده شده. این الگو مشاهده چرخش موشک هنگام برخاستن را آسان تر می کرد.

 

 

داستان و روایت

آنها با سختی های فراوان از ماجراجویی قبلی خود در خاورمیانه (سرزمین طلای سیاه) بازگشته اند که تن تن، کاپیتان هادوک و میلو، دعوت نامه ای به کلو، پایتخت سیلداویا دریافت می کنند. پروفسور تورنسل در آنجا مشغول کار به روی یک پروژه فوق محرمانه در یک مرکز دولتی است. دولت سیلداوی و دانشمندان پروفسور امیدوارند که از انرژی اتمی به عنوان راهی برای سوق دادن بشر به عصر جدیدی از اکتشافات فضایی استفاده کنند، با این حال در پشت صحنه توطئه شومی از قدرت های خارجی متجاوز برای ربودن این فناوری برای اهداف شوم وجود دارد.
در نهایت پروفسور مصمم است به هدف خود برسد: ساخت موشکی که انسان  را به ماه منتقل می کند. اما چه کسی را در این سفر تاریخی با خود خواهد برد؟ تن تن، کاپیتان هادوک و البته میلو!

 

تحقیق دقیق

برنارد هوولمنز، یکی از دانشمندانی که به هرژه توصیه‌های تخصصی کرده است، توضیح می‌دهد که منشأ پروژه ارسال تن تن به ماه به سال 1946 بازمی‌گردد.

 

 

 

وقتی هرژه تصمیم گرفت ماجراجویی ماه را بسازد، شروع به انجام تحقیقات کرد و با کتاب L'Homme parmi les Étoiles (مردی در میان ستارگان) اثر Bernard Heuvelmans تحقیق را شروع کرد. همچنین کتاب دیگری به نام L'Astronautique (1950) اثر پروفسور فرانسوی الکساندر آنانوف، به هرژه کمک کرد تا موشک ماه را بسازد.

 

موشک ماه تن تن

 

جلدهای خنده دار جلو

تصاویر ۲ جلد مجله تن تن که انتشار ماجراجویی جدید را اعلام می کرد، از محتوای واقعی داستان جدا بود. این تصاویر صحنه های فانتزی را به تصویر می کشند که هیچ ارتباطی با نسخه نهایی  ندارند. یکی از نقاشی‌ها، فیلم سفر به ماه (۱۹۰۳) ساخته ژرژ ملیس را تداعی می‌کند که یکی از اولین فیلم‌هایی است که جلوه‌های ویژه را تجربه کرده است.

 

 

طراحی موشک

هرژه می‌خواست مطمئن شود که موشکش در سطح پیشرفته‌ای از فناوری قرار دارد و طبیعی بود که از نقشه‌های بزرگترین متخصصان موشک، دانشمند آلمانی ورنر فون براون، الهام گرفته باشد، که بمب های پرنده V2 مورد استفاده در جنگ جهانی دوم را طراحی کرده بود.

 

هرژه به مدل‌های طراحی‌شده (و به‌ویژه V2 متأسفانه معروف) توسط دکتر Wernher von Braun، روی می‌آورد. X-FLR6 (نخستین نمونه اولیه تصور شده توسط پروفسور تورنسل) نیز از مدلی از موشک طراحی شده توسط دانشمند آلمانی الهام گرفته شده است.


الگوی شطرنجی

الگوی شطرنجی قرمز و سفید روی موشک هرژه بر اساس تکنیکی است که برای اندازه‌گیری حرکات موشک در حین پرتاب استفاده می‌شود که توسط ناسا توسعه داده شده است. این الگو مشاهده چرخش را در یک موشک در هنگام برخاستن را آسان تر می کرد.


اولین کار رنگ آمیزی

خوانندگان و مجموعه داران چشم عقابی، متوجه خواهند شد که رنگ مورد استفاده برای موشک ماه با انتشار نسخه های جدید داستان تغییر کرده است. چکرزهای روی موشک ابتدا تقریباً نارنجی بودند و با گذشت زمان رنگ قرمز پر زرق و برق‌تری پیدا کردند.

 

استودیو هرژه

کاوشگران روی ماه اولین داستانی بود که به طور کامل توسط استودیو هرژه، شرکتی که در 6 آوریل 1950 تأسیس شد، تولید شد. اما هرژه قبلاً دستیارانی را استخدام کرده بود، به ویژه برای کمک به رنگ‌آمیزی داستان‌های سیاه و سفید قبلی‌اش. ادگار-پیر جاکوبز در طراحی برخی از ماجراهای تن تن (عصای شاه اتوکار، هفت گوی بلورین، زندانیان خورشید) کمک کرد.

 

 

یکی از اولین کارمندان شرکت باب دی مور (1925-1992) بود که اولین مشارکت او ایجاد یک تصویر تمام صفحه از موشک ماه بود. او یک ماه تمام طول کشید تا جزئیات پیچیده و پرسپکتیو در طراحی باشکوه موشک را نهایی کند!

 

از داستان تا واقعیت و بالعکس

تحقیقات و توجه هرژه به جزئیات واقع گرایانه، زمانی که نوبت به ماجراجویی ماه رسید، بیش از پیش شد. مطلقاً در هیچ صحنه ای تخیل بیش از حد وجود نداشت. برای مثال مرکز تحقیقات اتمی Sprodj در مرکز Oak Ridge در تنسی قرار داشت. ارتفاع بالا.

 

 

جلد کتاب

جلد کتاب، خواننده را به قلب ماجرا می برد، یک جیپ آبی رنگ 1946 CJ 2a در حال حرکت به سمت موشک...

پروفسور تورنسل از دست کاپیتان که بدون نیت بدی به او گفته: بازی در نیار، خشمگین است و آن ها را به یک تور برنامه ریزی نشده برای بازدید از محل تحقیق و ساخت موشک میبرد.

هرژه در حالی که از کاپیتان هادوک برای جذابیت داستان استفاده می‌کرد، توانست اطلاعات علمی و آموزنده‌ای را به داستان خود اضافه کند. این اتفاق تضمین می کند که داستان هرگز خسته کننده یا طولانی نمی شود.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش