لوگوی بگوسیب
begooseeb logo

درباره داستان گوش شکسته شده

 

درباره داستان تن تن و گوش شکسته شده

 

گوش شکسته (1937) داستان یک تعقیب و گریز هیجان انگیز است که تن تن برای پیدا کردن مجسمه دزدیده شده آرومبایا به آمریکای جنوبی می رود.

مجسمه کوچک آرومبایا در یک موزه دزدیده میشود و سپس بازگردانده میشود. با این حال، حسی به تن تن می گوید که به جای نسخه اصلی، یک ماکت مشابه جایگزین شده است. پشت این مجسمه کوچک باید رازی پنهان باشد...

 

جلد کتاب تن تن و گوش شکسته

 

داستان پشت جلد و کاغذهای پایانی

گوش شکسته در سال 1937 تا ۱۹۳۸ که اولین نسخه هایش چاپ میشد، آستر بدرقه ای متفاوت نسبت به چیزی که امروزه در کتاب های تن تن میبینیم داشت.

آستر بدرقه ای به رنگ آبی پررنگ به همراه تصویرسازی های خاکستری و بسیار زیبا. اکنون این نسخه از کتاب بسیار کمیاب است و بین کلکسیونرها ارزش بالایی دارد.

 

آستر بدرقه کتاب تن تن

 

طلسم آرومبایا

داستان فیلم The Broken Ear حول محور سرقت از یک موزه می باشد. تن تن وارد این پرونده میشود  که در نهایت او را به اعماق جنگل های آمازون راهی می کند. داستانی که با معمایی ساده شروع می شود و به طور غیرمنتظره ای به یک ماجراجویی هیجان انگیز تبدیل می شود.

 

آرومبایا گوش شکسته

 

مجسمه آرومبایا در واقع یک مجسمه کوچک ماقبل کلمبیایی است که متعلق به موزه سلطنتی هنر و تاریخ در بروکسل است. خاستگاه این مجسمه از منطقه آمازون است: این مجسمه از منطقه اطراف شهر Trujillo در شمال پرو می آید. مجسمه ای که پس از دزدی جایگزین میشود گوشش سالم است، در حالی که تفاوت مجسمه اصلی دقیقاً گوش شکسته آن است!

 

پیشنهاد بگوسیب:

اگه دوست داری یه نسخه از آرومبایا رو داشته باشی، حتما به صفحه خرید فیگور آرومبایا سر بزن.

 


سن تئودوروس به عنوان نمادی از سیاست آمریکای لاتین

سن تئودوروس که در گوش شکسته و تن تن و پیکارو ها به تصویر کشیده شده، قبل از هر چیز نمادی از بی ثباتی و خشونت است که برای مدت طولانی گریبانگیر سیاست آمریکای جنوبی شده و همچنین نمونه ای از یک شهر فقیر در جهان سوم است.

 

ژنرال آلکازار گوش شکسته

 

هرژه به جنبه‌های کهن‌الگوی قرن بیستم آمریکای لاتین می‌پردازد: انقلاب‌ها، کودتا، خرید و فروش اسلحه، قاچاق و تجارت های غیرقانونی.

 


بیان واقعیت ها به زبان طنز

هرژه در گوش شکته، به گزارش‌هایی که در مجله Le Crapouillot خوانده بود و برای کسب اطلاعات به آن‌ها مراجعه میکرد می‌پردازد:

دلالان اسلحه، و جاه‌طلبی‌های نظامی و صنعتی قدرت‌های جهانی مانند ایالات متحده و بریتانیای کبیر. این بازیگران بزرگ هستند که پشت پرده کودتاها، انقلاب ها و جنگ ها هستند.

 

 

بولیوار و اولیوارو

نام آزاد کننده سن تئودوروس، ژنرال اولیوارو (1805-1899)، کنایه واضحی از ژنرال بولیوار، آزادکننده مستعمرات اسپانیا در شمال آمریکای جنوبی است، که آنچه را کلمبیا بزرگ می نامیدند، تشکیل داد.

 

 

باسیل بازاروف

هرژه شخصیت Mazaroff (در نسخه سیاه و سفید فرانسوی) را که در نسخه رنگی به Bazaroff تغییر نام داد، پنهان کرد. شخصیت واقعی باسیل زهارف (1849-1936) نام داشت و هرژه در فیلم Le Crapouillot متوجه زهاروف شد.

 

باسیل بازاروف گوش شکسته

 

سر باسیل زهاروف، یونانی الاصل، در مسائل تجاری هوش و ذکاوت قابل توجهی از خود نشان داد و خود را برای قدرت های بزرگی که به طور بی رویه به آنها سلاح می فروخت، معرفی کرد. بازاروف اغلب با متقاعد کردن مشتریان مبنی بر اینکه در معرض خطر سایر مشتریانش هستند، تنش ها را دامن می زد و توسط قدرتمندترین دلال اسلحه، سیاستمداران و سرمایه داران بسیاری از کشورها حمایت می شد.

 


یک هواپیمای واقعی

هواپیمایی که آلونسو پرز و رامون بادا در آن به آمریکای جنوبی سفر می کنند، یک Breguet Wibault-Penhoet 283 - یک هواپیمای ایرفرانس سه موتوره است که به راحتی از ظاهرش قابل تشخیص است.

 

  

 

جاده مرگ

جاده کوهستانی پر پیچ و خم که تن تن به دنبال فرارش از زندان ژنرال آلکازار وارد آن میشود.

این جاده در واقعیت وجود دارد، «جاده مرگ» در دهه 1930 توسط اسیران جنگی پاراگوئه ساخته شد. ماشین تن تن از لبه کوه می گذرد، البته خبرنگار محبوب ما در آخرین لحظه موفق به پریدن می شود.

 

پیشنهاد بگوسیب:

ماشین تن تن روزنگارت در مقیاس ۱/۲۴

پیروی از پرسیوال هریسون فاوست

سفر اصلی تن تن زمانی آغاز می شود که او به داخل رودخانه ای که مرز بین بولیوی و پاراگوئه را تشکیل می دهد میرود. گزارشگر جوان سپس به معبد دون خوزه تروخیلو می رسد و بعداً با قایق رانی به جستجوی آرومبایاها می رود.

 

 

در مجله Le Petit Vingtième که در 5 نوامبر 1936 منتشر شد، دون خوزه به تن تن میگوید: "آخرین مردی که تلاش کرد یک کاشف بریتانیایی به نام ریجول بود.

درواقع هرژه برای شخصیت ریجول از کاوشگر مشهور انگلیسی، سرهنگ فاوست الهام گرفته بود که آخرین نامه او به همسرش به تاریخ 29 مه 1925 مربوط می شد. فاوست به ریجول تبدیل شد و در حین شخصیت پردازی، در استفاده از لوله دمنده مهارت کسب کرد.

 


دو قبیله رقیب در آمازون

در قلب جنگل های آمازون، تن تن با ریجول و آرومبایاها در همان مکانی که کاشف بریتانیایی پرسی فاوست در سال 1925 ناپدید شد، آشنا میشود! آرومبایاها که به لهجه محلی بروکسل صحبت می کنند و در آن طرف قبیله رومبابا به عنوان دشمن آن ها.

خانواده آرومبایا در سواحل رودخانه کولیفلور در سن تئودوروس زندگی می کنند.

 

 

همچنین ۲ تا از زیباترین مدل های کلکسیونی تن تن که تا الان تولید شدن، مربوط به داستان گوش شکسته هستن که میتونی در لینک های پایین ببینی:

فیگور تن تن و میلو They are coming

 

فیگور تن تن و میلو در خانه

 

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش