لوگوی بگوسیب
begooseeb logo

درباره پروفسور تورنسل

 

درباره پروفسور تورنسل

 

نام خانوادگی

نام اصلی پروفسور در زبان فرانسه تریفون است و بر اساس نجاری ساخته شد که هرژه او را می شناخت. نام خانوادگی فرانسوی وی ، تورنسول ، به معنی آفتابگردان است. ترکیب این دو نام شخصیت پروفسور را خلاصه می کند ، همانطور که نسخه انگلیسی آن ، Cuthbert Calculus.

 

 

خانواده

ما در مورد خانواده اون چیزی نمی دانیم جز اینكه او خواهر ندارد ، كه این نکته رو در داستان تن تن و پیکارو ها متوجه میشیم.

 

 

شخصیت و ویژگی های پروفسور

هوش بالا در حل مسائل، کم شنوا ، شهودی و بسیار احساساتی است. او فقط با استفاده از آونگ خود قادر به غیرمنتظره ترین و گاهی اوقات عجیب ترین کارها و اکتشافات در واقعیت است.

 

 

پروفسور و کاپیتان هادوک

 

 

او یک فرد خوب و سپس یک مخترع باهوش است. پروفسور علایق بسیار زیادی دارد و مجذوب همه چیز می شود ، از جمله گیاه شناسی ، فیزیک ، الکترونیک و پیاده روی. او تمام ویژگی های دانشمندی را دارد و مصمم است ایده های خود را عملی کند.

 

 

ناشنوایی

ناشنوایی پروفسور تورنسل یکی از ویژگی های اون هستش که محبوب ترش کرده و یه منبع مفرح است ، زیرا او آنچه را که فکر می کند شنیده است تکرار می کند ، معمولاً با بعید ترین و بی ارتباط ترین کلمات ممکن!

او معمولا ناشنوا بودن را قبول نمی کند و اصرار دارد که شنوایی فقط در یک گوشش مختل شده است.

 

 

تن تن و پروفسور تورنسل

 

 

ناشنوایی پروسور همچنین از یک شخص واقعی ، وکیل پاول ایدت ، که همکار هرژه در روزنامه Le Petit Vingtième و منبع شوخی در میان گروه تحریریه بود ، الگو گرفته شد.

 

 

احساسی

پروفسور تورنسل علاوه بر دانشمند بودن در ماجراها ، شخصیتی شاعرانه نیز هست. پروفسور که رویایی و مخفیانه احساساتی است ، عنصری از طراوت و خیال را به سریال می آورد.

 

 

اولین حضور پروفسور تورنسل در ماجراهای تن تن

در سال 1944 با انتشار Red Rackham's Treasure  بود که تورنسل به ماجراهای تن تن اضافه شد. اون زیردریایی کوسه خودش رو برای کمک به یافتن گنج های سرخ راکام پیشنهاد داد.

 

 

اولین دیدار پروفسور تورنسل با تن تن و کاپیتان هادوک

 

 

ماجراهای تورنسل

حرفه او یک جهش به جلو است. از دیگر اختراعات وی ، به غیر از زیردریایی ، می توان به موشک هسته ای ، دستگاه جدیدی برای قرار دادن حباب در آب سودا ، دستگاه مسواک زدن لباس ، تخت دیواری تاشو ، رولت اسکیت موتوری و تلویزیون رنگی اشاره کرد.

در کتاب ماجراهای تورنسل او دستیابی به موفقیت بالقوه خطرناک در استفاده از صدای مافوق صوت را ایجاد می کند. وی همچنین از توانایی شیمی درمانی (پادزهر فرمول چهارده ، قرص ضد الكلی) برخوردار است.

 

 

حرفه

او یک دانشمند برجسته و یک فیزیکدان است. همانطور که قبلاً ذکر شد وی همچنین از توانایی شیمیایی نیز برخوردار است. او از همه اعتماد به نفس و سرسختی دانشمندی که مصمم است ایده خود را عملی کند، برخوردار است. در آخرین داستان ها، پروفسور به شدت به فکر اختراعاتی است که برای انسان مانند گل رز "بیانکا" خطرناک است. او مانند سایر مخترعان نگران استفاده نظامی از اختراعات خود است.

 

 

یکی دیگر از علاقه های پروفسور ، دور زدن یا پیشگویی است که برای آن آونگ حمل می کند. در صحنه هتل در ابتدای تن تن در تبت ، آویز آویز آویز از جیب حساب را می توان دید و او آن را برای استفاده مجدد در زمرد Castafiore و پرواز 714 برای سیدنی قرار داد.

 

 

 

 

 

برخی از اختراعات قابل توجه

- زیردریایی به شکل کوسه - Red Rackham's Treasure.
- موشک مدل X-FLR6 - مقصد کره ماه.
- موشک ماه - هسته ای - کاوشگران ماه.
- ابزار اولتراسونیک The Calculus Affair.
- قرصی که الکل را ناخوشایند می کند - تن تن و پیکاروها.
- اسکیت های غلتکی موتوری کوسه های دریای سرخ.
- لباس فضایی کاوشگران ماه - سرزمین طلای سیاه.
- مخزن فضایی کاوشگران ماه.
- تختخواب دیواری تاشو Red Rackham's Treasure.
- پادزهر فرمول چهارده دکتر مولر.

 

 

 

منبع این نوشته:

ترجمه و برداشتی از سایت رسمی تن تن

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش